Austrálie

Hana Van Soest Jarocka

Živočichové v australské domácnosti ale zvyknete si

Než usednu venku na zahradní křesílko, zvednu podušku. Musím se podívat, co kdyby pod ní něco bydlelo. Něco, co by mě mohlo kousnout, štípnout nebo bodnout do zadku. Je jistě krásné žít v souladu s přírodou, s rostlinami a

5.6.2021 v 10:33 | Karma článku: 43.27 | Přečteno: 8159 |

Hana Van Soest Jarocka

Znásilnění v parlamentu (Austrálie)

„Bylo mi několikrát naznačeno, že jestli půjdu s incidentem na veřejnost, bude to mít vliv na mou kariéru.“

18.2.2021 v 4:13 | Karma článku: 26.95 | Přečteno: 1549 |

Hana Van Soest Jarocka

“Jste jeho Mother?” (Austrálie)

Volám na dané číslo. Automat se hlásí. “Zvolte jedničku, dvojku, trojku, až desítku.” Hluboký výdech. To chce trpělivost. Napiju se. Vyhlédnu z okna. Zatáhnu žaluzie. Po chvíli zazní: “Zvolte jedenáctku pro spojení s operátorem.”

17.2.2021 v 7:44 | Karma článku: 32.87 | Přečteno: 1390 |

Hana Van Soest Jarocka

Austrálie. Jak jsem potkala třídní učitelku

Za čtrnáct dní nám to tu zase začne. Nový školní rok. Obchody už aktuálně zareagovaly a přišly s nabídkou školních potřeb. A rodiče chtě nechtě vyrazili na nákup pomůcek. I já samozřejmě.

21.1.2021 v 12:49 | Karma článku: 33.89 | Přečteno: 1488 |

Hana Van Soest Jarocka

Covid update z Austrálie

Letní prázdniny jsou v plném proudu. Austrálie, tak jako snad všechny země světa, bojuje s covidem.

15.1.2021 v 5:22 | Karma článku: 28.71 | Přečteno: 984 |

Hana Van Soest Jarocka

Jak jsem žádala o australské pasy pro děti

Chtěla jsem dětem tady v Austrálii vyřídit cestovní pasy. Netušila jsem ovšem, do jaké štrapáce se to pouštím. Nejdřív ze všeho se musela

16.12.2020 v 6:52 | Karma článku: 34.07 | Přečteno: 1323 |

Hana Van Soest Jarocka

Teledoktor, teleškolka, telepsycho

I teď za covidu potřebuji zde v Austrálii s dítětem k doktorce. Objednávám se online. Dozvídám se, že konzultace je možná pouze přes zoom nebo po telefonu.

24.10.2020 v 11:37 | Karma článku: 37.68 | Přečteno: 3793 |

Hana Van Soest Jarocka

Na co toaleťák? Stačí přece ruka! (Austrálie)

Tomu klukovi je teď hej. Na jeho památnou větu z nadpisu jsem si s úsměvem vzpomněla až nedávno. Během covidu totiž zmizel toaletní papír z obchodních sítí Austrálie. Tato nemilá věc způsobila rozhořčení mnoha lidí.

29.9.2020 v 9:19 | Karma článku: 26.04 | Přečteno: 1165 |

Hana Van Soest Jarocka

Paní učitelka jako medvídek Pú

Australské školství mě stále překvapuje. Ale i neustále zaměstnává. Neuběhne ani jeden týden, abych nemusela pro svého prvňáčka do výuky něco nachystat, připravit, vymyslet nebo dokonce uvařit.

12.9.2020 v 7:44 | Karma článku: 30.68 | Přečteno: 914 |

Hana Van Soest Jarocka

Můj první rodičák (Austrálie)

V úterý to zase vypukne. Tedy alespoň pro žáky a studenty školou povinné a jejich rodiče. Bude 1. září. Hurá, škola volá. Ovšem v Austrálii je všechno naopak.

30.8.2020 v 9:46 | Karma článku: 31.50 | Přečteno: 1085 |

Hana Van Soest Jarocka

Moje trable s australskými živočichy

Chystám se vyprat. Vyndávám bezmyšlenkovitě špinavé prádlo z prádlového koše a dávám je pomalu do pračky. Ještě poslední kousek a je to. "Oh," vykřiknu a zkoprním. "Co je zase tohle?" Na dně prádlového koše

5.8.2020 v 10:02 | Karma článku: 35.74 | Přečteno: 1235 |

Hana Van Soest Jarocka

Fotila jsem v aboridžinské komunitě na Cape York (Austrálie)

Pětiletého chlapečka znásilnili teenageři - Aboridžinci na pláži na severu Austrálie, na poloostrově Cape York. Tato zpráva proběhla českým i zahraničním tiskem. Je to území obývané převážně Aboridžinci a já jsem tyto končiny

18.7.2020 v 13:23 | Karma článku: 30.92 | Přečteno: 1420 |

Hana Van Soest Jarocka

Austrálie: Jak to bylo v autoservisu

Jsou čtyři stupně nad nulou. Pátek ráno. Vyjíždíme, já- řidička a můj školáček- prvňáček z garáže do kopečka na silnici. "Maminko, to auto má jakýsi divný zvuk." No asi se mu nechce. Mně také ne. Jedeme do školy.

4.7.2020 v 10:01 | Karma článku: 30.02 | Přečteno: 1104 |

Hana Van Soest Jarocka

Austrálie: Jak se u nás sekala tráva

Už jsme měli trávu po kolena a já měla strach z hadů. Však zrovna nedávno jsme jednoho našli na příjezdové cestě ke garáži zrovna u sousedů. Můj malý klouček přes něho přejel na kole, prý si myslel, že je to větev.

20.6.2020 v 11:08 | Karma článku: 30.07 | Přečteno: 859 |

Hana Van Soest Jarocka

Austrálie - Jak byl u nás elektrikář

Veselých i smutných příhod s řemeslníky, které člověka rozčílí nebo pobaví, je jistě mnoho a má je každý z nás. Ja mám s elektrikářem historku ani ne veselou ani ne smutnou, jen takovou obyčejnou, ze života.

7.6.2020 v 9:57 | Karma článku: 31.30 | Přečteno: 1456 |

Hana Van Soest Jarocka

Australské vyučování: "Párky prskají ppp" a jiné

Můj chlapeček začal na konci ledna (to tady začíná nový školní rok) chodit do školy. Nyní se výuka přesouvá domů, podobně jako v Česku, a tak nám doma přibyly všechny jeho sešity a knihy, které normálně zůstávají ve škole.

24.5.2020 v 12:22 | Karma článku: 29.10 | Přečteno: 1032 |

Hana Van Soest Jarocka

Jeden z největších australských svátků - právě dnes

Právě dnes, 25.4. si celý australský národ (i ten novozélandský) připomíná všechny hrdiny, kteří sloužili ve válkách, konfliktech a mírových operacích, které vedla Austrálie od začátku 20. století podnes.

25.4.2020 v 12:18 | Karma článku: 22.26 | Přečteno: 426 |

Hana Van Soest Jarocka

Austrálie : "Covid 19 se sem nedostane. Jsme přece ostrov."

Toto tvrzení, kterým se jak politici tak i obyčejní lidé uklidňovali ještě před několika málo týdny, se ale brzy ukázalo jako mylné.

17.4.2020 v 12:18 | Karma článku: 24.59 | Přečteno: 644 |

Hana Van Soest Jarocka

Austrálie - Hoří!

Vím, že celý svět teď žije pandémií koronaviru, i my tady v Austrálii. Dostatek času doma mi tak umožňuje zavzpomínat na katastrofu docela nedávnou.

28.3.2020 v 8:30 | Karma článku: 21.03 | Přečteno: 392 |

Hana Van Soest Jarocka

Jak jsem v Austrálii zažila razii z imigračního

"A vy jste kdo?" povídám výhružně povýšeným tónem dámě vystupující z bílého mikrobusu. Beze slova mi podává vizitku. No ta je nějaká důležitá, pomyslím si a jedním okem mrknu na kartičku v ruce. Polije mě horko.

15.5.2015 v 13:31 | Karma článku: 39.20 | Přečteno: 8725 |
Počet článků 96 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2102

Žiju v Austrálii, kam mě osud před pár lety zavál.

E-kniha Ahoj, mami právě vyšla.

IG a FB pod názvem:   chodimhlavoudolu